Indulás: 2012.10.20

Túradokumentáció:

Isztria-félsziget,

Adriai-tenger partvidéke, Horvátország

Tomi, Dia, Márti, Pityu, Balázs, Balázs, Pisti, Pityu, Gyuri, Zoli (10 fő)

Túra- és útvonalterv (xls)

Túrabeszámoló

Fényképalbum

Útvonal:

1.nap: Ika (Opatija) – Labin – Rabac –Salakovci – Trget – Rasa-folyó völgye (85 km)

2.nap: Barban – Premantura – Donji Kamenjak – Pula – Fazana – Barbariga (93 km)

3.nap: Rovinj – Limsij Kanal – Pazin – Vranja - Ucka (116 km)

4.nap: Vojak-csúcs – Verprinac – Ika (Opatija) (24 km)

Útvonalunk térképen:

Információk:

Gyülekező: október 19-én (pénteken) 18 órakor Vasváron

Indulás: 18:30

Utazás: autóval Maribor – Ljubjana – Postojna – Rijeka útvonalon (370 km)

Étkezés: önellátó. Vásárlási lehetőség a túra minden napján lesz, ehhez horvát kunát mindenkinek hoznia kell (nem tisztázott, hogy pontosan hol tudunk bankkártyával fizetni).

Szállás: vadkemping, sátor. Első éjszakán Planina környékén, a többin útvonalterv szerint. Az első ill. utolsó éjszakán előfordulhat hidegebb hőmérséklet. Meleg, vastag hálózsák ajánlott (komfort maxium 5°C)

Kíséret: az eddigi szokásrendnek megfelelően túránkon autós kíséret biztosított. A kísérőautóval előre megbeszélt helyeken (általában 15-20 km-enként fogunk találkozni).

Egyéni felszerelés: rövid és hosszú túraruházat, váltás fehérneműk, zoknik, fürdőruha, melegítő, esőkabát, sapka, napszemüveg, tisztálkodó felszerelés, zseblámpa, zsebkés, wc-papír, pumpa, tartalék gumibelső, kulacs, hálózsák, polifoam, sátor, igazolványok (útlevél vagy új típusú személyi), pénztárca. Ajánlott a csomagtartón elhelyezhető kisebb kerékpáros táska! A nagy holmit úgy pakold össze, hogy a kísérőautóban EGYBEN legyen! Mivel Horvátországban az árak magasabbak az itthoninál tartós élelmiszert érdemes itthonról vinni!

Anyagiak: Előzetes költségvetés szerint a túra fejenként kb. 8-10 ezer forintba fog kerülni fejenként. Ennek legnagyobb része az üzemanyag-költség, melyet az autó tulajdonosának kell majd kifizetni. A könnyebb elszámolás érdekében kérem a sofőröket, hogy teljesen feltankolt állapotban induljanak útnak.

Külföldön egyszer fogunk tankolni Szlovéniában, ezt euróban, ill. nemzetközi bankkártyával ki lehet fizetni.

Szlovén autópályadíj 15 euró/autó.

Horvát autópályadíj: kb. 10-15 kuna/autó.

A kísérőautó üzemanyag-költségét természetesen közösen álljuk!

Összefoglalva: azt ajánlom, hogy mindenki hozzon legalább 100 horvát kuna, 6000 Ft. A sofőrök hozzanak legalább 50 eurót!

Túra menete: Reggel 7-kor ébresztő. Délelőtt a táv felén túl kell lenni, mert korán sötétedik. Emellett étkezések, bevásárlás, városnézés, fürdés (az Adriai-tenger hőmérséklete kb. 20 fok).

Hazautazás: vasárnap délután az odaúttal megegyező útvonalon. Érkezés Vasvárra kb. délután 4-5 óra környékén.

További kérdés esetén vedd fel a kapcsolatot a szervezőkkel!

Rövid beszámoló:

Tízfős csapat gyülekezett az idei év miden bizonnyal utolsó nagyobb lélegzetű kerékpártúrájára egy álmos, ködös későőszi estén, Vasváron. Egy hosszú, nehéz éjszaka után kellemes meleg napsütés köszöntött minket jó 400 kilométerrel odébb az Isztria-félszigeten Opatija üdülőváros környékén. Kerékpárra pattantunk, s nekiláttunk 4 napos túránk teljesítésének.

Rabac üdülőfalucskában ereszkedtünk le először az Adriai-tenger partvidékére, s nem hagytuk ki a lehetőséget, hogy megcsobbanjunk a még így október végén is kellemesen hűsítő habjaiban. Ezután dombos szakasz köszöntött ránk, néptelen utakon haladtunk tovább déli irányba. Estére Trget kikötőjét értük el és a közeli Raša-folyó völgyét választottuk táborhelyül.

Ködös reggel köszöntött ránk, de a párás, hideg folyóvölgyből kilépve újra a már tegnap megtapasztalt kellemesen meleg nyárias időben tekerhettünk. Barban falucskában elfogyasztott kiadós reggeli után hosszan a félsziget belsejében haladt az út, csupán az Isztria legdélebbi csücske, a Donji Kamenjak félsziget tövénél pillantottuk meg újra a tengert. 4 km-t tettünk meg a természetvédelmi terület köves, nehezen járható útjain annak legdélebbi pontjáig, ahol egy nyugodt, kellemes öbölben élveztük a tenger örömeit. Napoztunk, úszkáltunk és ugráltunk a közeli sziklákról. Délután továbbindultunk Pula város irányába, ahol az Amfiteátrumot vettük szemügyre. Északnyugati irányba haladtunk tovább a partvidék mentén, az estét egy nyugodt, tengerparti táborhelyen töltöttük Barbariga falucska mellett.

Harmadik napon is folytatódott a kellemesen meleg időjárás. Így az sem bosszantott fel minket, hogy az eredeti útvonal helyett csak jókora kerülővel értük el az Isztria legszebb városaként emlegetett Rovinjt. Bolyongtunk egy keveset a kerékpáros közlekedés szempontjából nem igazán előnyös óváros szűk utcácskáin, majd a Limskij Kanal völgyszorosát vettük célba. Rövid földutas szakasz következett a kiszáradt Lim-folyó völgyében. Felpillanthattunk az autópálya hatalmas viaduktjára, majd egy eldugott kis várromra leltünk, amit szintén megcsodáltunk. Innen már Belső-Isztriában vezetett tovább az út. Dimbes-dombos vidéken erdők-mezők közt kanyarogtunk. Pazin városában tartottunk pihenőt, majd egy újabb kis hágó után látótérbe került túránk legnagyobb kihívása az Učka hegy 1400 méterig emelkedő hegytömbje. A késő délutáni órákban kezdtük meg a mászást, s már sötétben sikerült elérni 1330 méteren lévő szeles, hideg táborhelyeinket, ahol az eddigiekhez hasonlóan jó hangulatú estét töltöttünk.

Utolsó túranapunkon a Nap már a Vojak-csúcsán talált minket, páratlan kilátás nyílt innen az Isztriára, valamint a Kvarner-öböl szigetvilágára. Jókora gurulás után már tengerszinten élvezhettük a napsütést és a tenger szokásosnál kissé hűvösebb hullámait. De hamar eljött az indulás pillanata, így fájó szívvel hagytuk el az Isztriát, s egyben búcsút intettünk az idei „nyárnak”. De ígérjük még visszajövünk!