bmenu1     fb1    insta1  

Első szakaszunk végig Japán főszigetén Honshu-n vezet több mint ezer kilométer hosszan. A főváros meglátogatása után a tőle délre található Fuji hegyet másszuk meg, majd bevetjük magunkat a Japán-Alpok hegyláncai közé. Végighaladunk a hegység legmagasabb burkolt útján, s déli részén jutunk le újra a civilizációba (elkerülve ezzel az extrémen sűrűn lakott keleti partvidéket). Itt érintjük Japán történelmileg leggazdagabb vidékét Kiotó környékét, majd a szakaszhatár előtt nem sokkal az Oszaka-Kansai Repülőteret, ahol Krisztián és Dia kicsatlakozik túrából. Szakaszunk végpontja Wakayamako kikötője, ahonnan komppal fogunk továbbutazni Shikoku szigetére.

honshu1

A fővárost elhagyván egészen más kihívások elé nézünk. 80 km tekerés után végre magunk mögött hagyjuk a hatalmas „embermasszát”, melyben az utóbbi napjainkat töltöttük. Odavara után megkezdjük túránk első komolyabb emelkedőjét, mely egészen a Fuji lábáig vezet fel minket. 2386 méteres magasságig kapaszkodunk fel Japán legismertebb vulkánjának oldalába, az utolsó 1400 méteres szintet pedig gyalog tudjuk le. Szakaszunk végpontja a festői Motosu tó lesz.

Július 23-án napi szakaszunk végpontja nagyjából az Ashi-tónál lesz, ahonnan már egész jó kilátás nyílik a szabályos vulkáni kúpra.

Innen másnap még 52 km kapaszkodás vár ránk a 2386 méteren található parkolóig, ahonnan megkezdjük a mászást. Ha az időjárás engedi, valószínű, hogy az éjszakai órákban fogunk felmenni, hogy a felkelő Nap már a csúcson köszönthessen minket. Ezután jókora gurulás vár ránk a szakasz végpontjáig a Fuji-Öt-tó vidékéig.

Tudom, elsőre furán hazgzik, de Japánban is van Alpok. Hátrahagyván a Fuji majd' négyezres csúcsát bevetjük magunkat erre a magashegyi tájékra. A szakasz eleinte völgyben halad, majd következik túránk legnagyobb kihívása a Norikura-hegy, ahová a szigetek legmagasabb burkolt útja vezet fel (2854 m). Ezután délnek fordulunk s szép lassan megkezdjük az ereszkedést a melegebb, szélesebb, s egyre sűrűbben lakott völgyek felé.

Matsumoto (141 km, 583 m tszfm., 250 ezer lakos)

A Japán-Alpok keleti kapuja. Magas fennsíkra épült ősi kasélyváros csodaszép alpesi környezetben.

Mindenképp látni kell kastélyát, mely 1504-ben épült, ötszintes lakótornya a legrégibb Japánban. Az állomástól északi irányban található.

A város után elhagyjuk a széles folyóvölgyet és hosszú, meredek kaptató veszi kezdetét. A következő 30 kilométeren 428 métert emelkedünk.

Norikura Skydrive (201 km, 2718 m tszfm.)

Beléptünk a Csubu-Szangaku Nemzeti Park területére.

Egy alagút után térünk rá a 84. számú főútra, mely másnéven Norikura Skydrive-ként ismert. Ez Japán legmagasabbra vezető burkolt útja. 30 km-en 1707 méter szintemelkedés vár ránk a hágóig, s ha marad erőnk-kedvünk, akkor még egy murvás úton folytathatjuk az utat egészen 2854 méterig (1 km), itt egy lokátorállomás található. Innen gyalogosan közelíthető meg a Norikura krátere, melynek legmagasabb pontja 3026 méteren található. Szép kis mászás esedékes!

Aztán Takayamáig (48 km hosszan) végig lejt az út.

 

Takajama         (250 km, 580 m tszfm., 92 ezer lakos)

Takajama talán asztalosairól a legismertebb, akik közül számos ács részt vett kiotói és narai paloták és templomok építésében. A város mai formája és kultúrája a 16. században alakult ki. A városnak van onszenje (meleg vizű fürdő), rengeteg hagyományos fogadója, szakéfőzdéje és múzeuma is.

A város után, még 6 km-t maradunk a főúton, majd egy egysávos mellékúton folytatjuk utunkat, mely egy 1247 méteres hágóra visz fel.

Japán legnagyobb édesvizű tava. Nagyobb és mélyebb a Balatonnál (alapterülete 672 km², legnagyobb mélysége 104 méter, átlagos mélysége az északi felén 50 méter, a délin 5 méter). Fontos vízi útvonal, jelentős a halászata, és édesvízi gyöngyöt is tenyésztenek benne.

A legenda szerint ugyanaz a földrengés hozta létre (biva vagyis lant alakúra formálva), amelyik a Fudzsi hegyet i. e. 286-ban. Természetvédelmi terület, tájait sok költő is megénekelte.

Partjain összesen 57 kilométert teszünk meg, ebből 43 km-t a délkeleti partján.

Terveink szerint augusztus első napján elérjük második igazi Japán nagyvárosunkat Kiotót.

Régebben a császári Japán fővárosa volt, ma a Kiotó prefektúra székhelye, amely Oszaka és Kóbe városokkal az Oszaka-Kobe-Kiotó összenőtt urbanizált régiót alkotja. 1997 decemberében itt határozták el a szén-monoxid és egyéb üvegházhatású gázok kibocsátásával foglalkozó egyezmény létrehozását, ami később Kiotói egyezmény néven vált ismertté.

1994-ben az UNESCO Kiotó, Udzsi és Ócu városokat a Világörökség részévé nyilvánította. Még ma is Kiotó a hagyományos Japán kultúra és vallás központja. Templomok, Zen kertek és sinto szentélyek elbűvölő városa.

Hálós szerkezetű város, viszonylag sík részen  terül el, mely megkönnyíti a közlekedést.

Látnivalói:

Hetan-dzsingu: egy hatalmas 24 méteres torii mutat az épület cinóbervörös kapujáig. A szentély több, mint imahely, egy igazi építészeti stílustanulmány. 1895-ben alapítoták.

Gosó (Császári palota): A város központi részén hatalmas park övezte épületegyüttes, ma is a császár tulajdonában van.

Nijo kastély: 1603-ban egy sógun rezidenciája volt. Impozáns látványú, masszív épület szintén a belvárosban helyezkedik el.

Aranypavilon (Kinkaku-dzsi): az eredeti épület tökéletes másolataként 1955-ben épült aranyszínű levelekkel borított épület. Kötelező látnivaló! Az eredetit 1950-ben egy férfi gyújtotta fel, mely csak azért jelentkezett buddhista szerzetesnek, mert annyira megfogta az épület szépsége. Később úgy gondolta, hogy érzékei csak akkor érhetik el a tökéletességet, ha felgyújtja. Innen egy köpésre nyugati irányban található a Rjoan-dzsi a Békés Sárkány Temploma. Itt található a világ legismertebb zen kertje. Kicsit nyugatabbra található a Ninna-dzsi, melynek rémisztő kapuját Japán talán legfélelmetesebb nió figurái díszítik.

Tőlük északra található a Daituko-dzsi szentély, mely a legrégibb. Csodás zen kertje van. Ha van rá időnk, ezt is nézzük meg!

Saganói bambuszliget: A város központjától mindössze félórányira fekvő Arashiyama lenyűgöző szépségű vidéke Kyoto második legkedveltebb turistacélpontja. A vidék felfedezésére érdemes az ide látogatóknak gyalog, illetve a helyszínen is bérelhető biciklin elindulniuk, hiszen itt lépten-nyomon látványosságokba ütközik az ember: az Arashiyama jelképévé vált Togestukyo híd mellett régi magánvillák, teaházak, majomkert, eredeti formában megőrzött vidéki házak, díszkertek, tavak, valamint pagodák, szentélyek és templomok egész sora tarkítja a gyönyörű erdővel borított hegyoldalakat. Utóbbiak közül is kiemelkedik a csinos kertekkel és ösvényekkel övezett, 1339-ben alapított Tenryu-ji zen buddhista templom, amelyet az UNESCO a világörökség részévé nyilvánított.

A közepén végigfutó ösvény éppen a Tenryu-ji templom északi kapujánál indul, és lehetséges, hogy a liget már a templom helyének megválasztásában is szerepet játszott, hiszen a japánok gyakran építették templomaikat és szentélyeiket bambuszligetek közelébe, mégpedig egyes vélekedések szerint abban a hitben, hogy ezek segítik őket a gonosz erők elűzésében. Arashiyama azonban már csak természeti adottságainál, csodás látványánál fogva is méltó színhelynek bizonyult nemcsak az egyház, de a IX. századtól kezdve már a nemesség építkezéseihez is, míg maga a bambuszerdő napjainkban rendezvényeknek, például esküvőknek biztosít egyedülálló díszletet. A magas bambuszok között finoman átszűrődő nap vékony fényszálakat vetít az ösvényre, s a liget fény-árnyék játéka, valamint a bambuszok között végigszaladó könnyű szellő által finoman mozgásba hozott magas szárak összekoccanása és a levelek zizegő muzsikája által keltett mesebeli hangjáték pedig még a növények szépségétől függetlenül, önmagukban is páratlan élményt nyújtanak. A bambuszliget semmihez sem hasonlatos hangját Japán immár hivatalosan is az ország megőrzendő természeti kincsei között tartja számon.

A bambuszliget után nem sokkal kezdődnek a hegyek. Ha úgy alakul, hogy ránk esteledik, szállást ezen a részen könnyebb találni.

Gion (Gésa negyed): a város délkeleti részén terül el az „örömnegyed”. Napjainkban itt különösen keveredik a hagyományos és a groteszk modern építészet. Kiotóban a gésákat maikónak nevezik és kimonóban járnak. A közelben található a Minami-za, Japán legidősebb színháza, ahol még ma is tartanak kabuki-előadásokat.

Ha marad még időnk és erőnk, vessünk egy pillantást a modern Kiotó-toronyra és a mellette található 16 emeletes üvegcsarnokra, a főpályaudvarra (ez Japán második legnagyobb vasútállomása). Ezután úgyis dél felé távozunk.

Krisztián és Dia utolsó napját az egykori ősi fővárosban Narában töltjük. Szépségeinek megcsodálása után célba vesszük az Oszaka-Kanszai repteret, mely a tenger egy mesterséges szigetére épült. Itt Krisztián és Dia befejezi a túrát, s augusztus 4-én érnek majd haza Magyarországra.

A VIII. században itt állt Japán fővárosa. Nara ősi város, ősi kincsek tárháza, melyben kínai, koreai, közel-keleti stílusok keverednek. Hét templom, szentély és rom, név szerint a Tódai-dzsi, a Szaidaidzsi, a Kófukudzsi, a Gangódzsi, a Jakusidzsi, a Tósódaidzsi, a Kaszuga szentély és a Heidzsó palota romjai a Kaszugajama ősi erdejével együtt alkotják „az ősi Nara történelmi műemlékeit”, amely az UNESCO Világörökségének részét képezi.

Legjelentősebb templom a Todai-dzsi, melyet 743-ban alapítottak. Érdekes lehet még a Nagy Buddha Csarnoka (Daibucu-den) hatalmas bronzszobra. A Kofuku dzsi környékén két pagodát is láthatunk, az ötemeletes a második legmagasabb az országban.

Ne lepődjünk meg, a Nara parkban nagyon sok szelíd szarvas kószál.

Két keréken a Nagyvilágban

A honlapot szerkeszti és a túrabeszámolókat írta: Puskás Zoltán (pusizoli).
A nagyvilagban.hu a következő, korábban az alábbi címeken elérhető weboldalat tartalmát egyesíti:

  • pusizoli.extra.hu
  • pusizoli.weboldala.net
  • pusizoli.notabringa.hu
  • usa.notabringa.hu

Az oldal tartalmi elemei - a forrás-megjelölés és szerzővel való egyeztetés után - szabadon felhasználhatóak.

Köszönjük látogatásod!

Közösségi oldalunk

© 2018 Két keréken a Nagyvilágban

Keresés

logo1

Tovább a hegymászós oldalra

Hegyi logo2

Free Joomla! templates by AgeThemes

This website uses cookies

A webhely cookie-k segítségével elemzi a forgalmat. A webhely használatával elfogadja a cookie-k használatát.
Statisztikák készítése céljából a felhasználási adatokhoz a Google is hozzáférhet.