Március végi felkészítő hétvége a Visegrádi-hegységben és a Börzsönyben

Március utolsó hétvégéjén folytattuk a felkészülést a nyári túránkra. Szombaton és vasárnap egyaránt csúcsszuper, igazi bringás idő fogadott minket a hegyekben. Első nap Diával keltem útra, hogy pótoljuk a számára - sérülés miatt - kimaradt hó eleji kört. Az útvonal megegyezett, s a dombok sem lettek kisebbek azóta.

Dia lendületesen kezdett, így kevéssel dél után Dobogókőn sikerült utolérnem (én délelőtt még egy iskolai kosaras rendezvényen voltam hivatalos, így később és kocsival indultam utána Szentendrére, s a Király-kúti nyergen át a kék jelzésen kaptattam fel a csúcsra), ő ekkor már a 70. kilométerét taposta. Rövid pihenő után délről kerültük a fővonulatot, majd a Fagyos-katona és a Prédikálószék következett, ahonnan ma is páratlan kilátás nyílt a Dunakanyarra. Bár négy óra is elmúlt, a visegrádi kört sem hagyhattuk ki, így már a naplemente fényeiben baktattunk felfelé a Pap-rét irányába, s fagyos szürkületben kezdtük meg a gurulást Szentendre irányába. Dia 130, én pedig 88 km-t bringáztam.

Vasárnap hajnalban már Alizzal zakatoltunk Vácon át Borsosberény irányába, hogy keresztül-kasul bejárjuk a Börzsöny apró hegyi útjait. Igyekeztem minél több szintet belepakolni az útra, s minél több forgalmatlan erdészeti utat felfűzni. Egy rövid szakaszt tettünk meg a kettes főúton, s rögtön be is vetettük magunkat a rengetegbe. Egy meredek kaptatóval a Pénzásás-hágón keresztül a Nagy-völgyet jártuk végig. A hágóúton egész jó minőségű aszfalt fogadott, lejjebb biztonyos helyeken csak lassan lehetett haladni, de alapjában véve egész járható volt ez az átkelő.  Kemencénél visszakanyarodva az ennél jóval ismertebb Kemencei-völgyben kerekeztünk fel Királyháza, majd a Závoz-hágó (492 m) irányába.

Rövid gurulás után és még Diósjenő előtt elhagytuk a jó minőségű erdészeti utat, s a Hadiúton indultunk Királyrét irányába. Valaha ez is aszfaltos lehetett, de most már csak hatalmas szikladarabok emlékeztetnek a hajdnan még járható útról. Itt csak 10-15 km-val tudtunk haladni. Ez azonban nem vette el a kedvünket, Királyréten rögtön meg is kezdtük a túra legnagyobb emelkedőjét a Nagy-Hideg-hegyet. Ez a kavicsos, de egész jó minőségű út kiváló edzőterep azok számára, akik keletre készülnek, ezért a tavalyi Grúziai túránk előtt is beépítettük az edzéstervbe és jól is jöttek az itt megszerzett tapasztalatok a Kaukázus 2636 méteres Zagar-hágójának teljesítéséhez. Most az utolsó 200 méteres 15% sziklás szakasz kivételével az egész utat nyeregben tudtuk teljesíteni, s ismét jó érzés volt felérni a Nagy-Hideg-hegy melletti turistaházhoz.

Rövid pihenő után gurulás következett egészen a Dunáig, majd még egy könnyű, de látványos kört teljesítettünk Kóspallag és Márianosztra érintésével Szobig. Zebegényben szálltunk újra vonatra. A  nap végére 155,4 km és nagyjából 1600 méter szintemelkedés jött össze, s kellemes, de nem túlzott fáradtság mindkettőnk részéről.

A bringák mindkét túrán jól vizsgáztak. Dia Caprine-ja még felújítás előtt áll, de teszi a dolgát szépen. Aliz Surly-je még bejáratós, de egyre jobban egymásra találnak gazdájával, úgy érzem még sok közös élmény és kaland vár rájuk a következő évtizedekben.

Én hosszú idő után döntöttem a bringaváltás mellett, miután egyik bringám sem tudta kielégíteni maximálisan azt az igényt, amit én egy túrakerékpártól elvárok. 20 éves Raleigh versenygépem aszfalton verhetetlen, de Ázsiában a Pamírban nem tudnánk együttműködni, a Caprine Voyag-e-om pedig terepen kényelmes, de aszfalton lassú, nem igazán lehet neki küldeni. Egy olyan gépet szerettem volna, ami mindkét gép előnyös tulajdonságait egyesíti, s ezt egy 2007-es használt Dawes váz megvásárlásával és egy egyénileg felépített bringával tudtam elképzelni. Az idei tél nagy projektje volt ez a gép, míg minden cuccot megszereztem hozzá és összeraktam egy olyan bringát, mely egyaránt gyors, de ugyanakkor kényelmes és strapabíró is. A bringa március közepén állt szolgálatba, azóta nagyjából 400 km-t tekertem bele, s eddig nagyon jók a tapasztalatok. A hétvégi túrákat is nagyon élveztem vele, kényelmes, könnyű, ugyanakkor nagyon gyors gépről van szó. Bízom benne, hogy a folytatás is ugyanilyen szép lesz!

Az áprilisi hosszú túrák után tervezek egy cikket, melyben részletesen bemutatom a gépeket, amelyekkel a felkészítő túrákat és majd a nyári túrát is teljesíteni szeretnénk.


 A túra útvonala:

Mérföldkövek

italylogo  toroklogo  usalogo  norwaylogo  japan logo 2 

Könyvek

bringaselolap      kka borito elo     Japán boríto

Két keréken a Nagyvilágban

A honlapot szerkeszti és a túrabeszámolókat írta: Puskás Zoltán (pusizoli).
A nagyvilagban.hu a következő, korábban az alábbi címeken elérhető weboldalat tartalmát egyesíti:

  • pusizoli.extra.hu
  • pusizoli.weboldala.net
  • pusizoli.notabringa.hu
  • usa.notabringa.hu

Az oldal tartalmi elemei - a forrás-megjelölés és szerzővel való egyeztetés után - szabadon felhasználhatóak.

Köszönjük látogatásod!

Közösségi oldalunk

Keresés

Free Joomla! templates by AgeThemes

This website uses cookies

A webhely cookie-k segítségével elemzi a forgalmat. A webhely használatával elfogadja a cookie-k használatát.
Statisztikák készítése céljából a felhasználási adatokhoz a Google is hozzáférhet.