bmenu1     fb1    insta1

Kétnapos tekerés a Balatonnál

Pofátlanul szar időjárást hozott az idei év májusa. A hagyományosnak mondható kétnapos iskolai kerékpártúrára is rekord alacsony nevezés született, mindössze 6 tanuló vállalta a kétnapos kalandot. Idén kreatívabb voltam az útvonallal, így nem a szokásos tókerülő útvonalon haladtunk.

Első nap Balatonfüredről indulva az északi part volt a menü, másnap pedig a Balaton-felvidéken a Tapolcai- és Káli medencét érintve jutottunk vissza a túra kiindulópontjárohoz. A kétnapos 185 kilométeres kaland az általános iskolásoknak igazán kemény és sok kihívással járó feladat, számunkra viszont a könnyebb túrák közé tartozott, de így is felkészülésünk részének tekinthető. Aliz edzésképp teljes menetfelszereléssel, sátorral felszerelkezve teljesítette a teljes útvonalat, Diával pedig felváltva vittük a kísérőautót illetve tekertünk.

Szombatra mondtak jobb időt, így Dia kezdte a kerekezést, számomra a szurkolás maradt a Tihanyi kaptatón, mely az első komoly kihívást tartogatta. Aszófőtől 3 szakaszra Peti fiam is beszállt a mezőnybe, ő egészen Badacsonyig tekert. Közben Akaliban ebédeltünk egyet, s élveztük a kellemes napsütést. Legközelebb Badacsonyban találkoztam a Csapattal, ők ekkor már a 60. kilométerüket tapsoták, s megjelent a fiatalabb túrázóim arcán a fáradtság első jele. Persze büszkén lenyomták a távot táborhelyünkig a Gyenesdiás felett található Nagyrétig.

Az első nap útvonala

Éjszaka viszont megérkezett a hidegfront, így vasárnap már esőkabátban küzdöttünk a viharos erejű északi szélben. Keszthely érintése után Várvölgy felé kezdtük meg a kaptatót, majd átkelvén a  Keszthelyi-hegységen, majd leereszkedtünk a Tapolcai-medencébe. Sajnos a sok-sok domb és a szűnni nem akaró szél több résztvevőn is kifogott, elsőként két öregünk adta fel, az egyik műszaki probléma miatt. A Káli medencében uralkodó időjárási viszonyok tovább csorbították csapatunkat. Az túrán végig nagyon jól küzdő hatodikos Bencének Kékkúton, Áronnak pedig Balatonakaliban fogyott ez az ereje. Pedig előttünk állt még egy hegyi szakasz, ugyanis Akali után visszakanyarodtunk a felvdiékre: Dörgicse, Vászoly, Pécsely és Balatonszőlős érintésével érkeztünk vissza Balatonfüredre. A túrát végül csak két lánynak sikerült hibátlanul teljesíteni: a 8 osztályos Kober Rékának és a nyári túrára gőzerővel készülő Aliznak.

A második nap útvonala

Könyvek

bringaselolap     kka borito elo     Japn borto    Pamir Highway borito

Két keréken a Nagyvilágban

A honlapot szerkeszti és a túrabeszámolókat írta: Puskás Zoltán (pusizoli).
A nagyvilagban.hu a következő, korábban az alábbi címeken elérhető weboldalat tartalmát egyesíti:

• pusizoli.extra.hu
  • pusizoli.weboldala.net
  • pusizoli.notabringa.hu
  • usa.notabringa.hu

Az oldal tartalmi elemei - a forrás-megjelölés és szerzővel való egyeztetés után - szabadon felhasználhatóak.