bmenu1     fb1    insta1

Mont Blanc 2017

2017 nyarán öcsémmel, Marcival elérkezettnek láttuk az időt, hogy megpróbálkozzunk első alpesi négyezresünkkel, a Mont Blanc csúcsának meghódításával. Csapatunkhoz harmadik tagként csatlakozott Aliz, aki minimális tapasztalatát jókora lelkesedéssel pótolta. Az időjáráson kívül nem sok tényező szólt vállalkozásunk sikere mellett, de mi rácáfoltunk minden előítéletre, s megmásztuk a csúcsot. Jól is tettük mert rá egy évvel megtiltották a sátrazást a normál útvonal mentén.

francia

A Mont Blanc csúcsának meghódítása

Augusztus 16-án érkezett meg Marci vonata Imst állomására. Mi Alizzal egy hetet már Tirolban töltöttünk előtte egy nagyobb csapattal, megmásztunk egy kétezres és egy 3400-as csúcsot. Elsőként Liechtensteinen át Svájcba utaztunk, s a Furka hágó tetején terveztünk be egy akklimatizációs mászást a Galenstock gleccserén. Nem volt túl nagy rutinunk, így a csúcs elérése esélytelen vállalkozás volt, de komoly gleccserjáró tapasztalattal gazdagodtunk. Augusztus 18-án értük el Franciaországot és a Mont Blanc lábát, s az időjárási ablak rövidsége miatt nem vállaltuk be a tiszta alpesi jellegű mászást, helyette igénybe vettük fogaskerekű vasutat 2400 méterig, majd gyalog túráztunk fel 3187 méterre a Téte Rousse menedékház melletti táborig. Ekkor itt még legálisan lehetett sátrazni (azóta ezt a lehetőséget már elvették). Másnap hajnali 2 körül indult a csúcstámadás, először sziklás terepen másztunk fel még sötétben a Gouter menedékházig (3870 m), majd innen vette kezdetét a hosszú gleccsertúra. Erősen szeles, de napos időnk volt, ez a gerincszakaszon eléggé megnehezítette a mászást, de végül sikeresen elértük a csúcsot.

Másnap hosszú gyaloglás következett, ugyanis visszagyalogoltunk egészen a felvonó alsó végállomásáig, majd elindultunk hazafelé. Mivel maradt még egy tartalék napunk hazafelé megmásztuk a Daubenhorn csúcsát Leukenbadból. Ez az egész Alpok leghosszabb drótköteles mászóútja.

Mont Blanc mászás

• Túra időpontja: 2017. augusztus 17-20.
  • Útvonal: Nid d'Aigle - Téte Rousse menedékház - Gouter Menedékház - Mont Blanc - Téte Rousse  - Nid d'Aigle - Le Crozat - Bionnay - Le Fayet
  • Túratáv: 32 km
  • Szintemelkedés: 2410 m
  • Meghódított hegycsúcs: Mont Blanc (4809 m), Daubenhorn (2942 m)
  • Résztvevők: Bodó Aliz, Puskás Márton, Puskás Zoltán

FÉNYKÉPALBUM

ITINER

TÉRKÉP

A részletes térképhez kattints a képre

A Galenstock gerincén - a csúcs még túl nagy falat volt számunkra

Teljes menetfelszereléssel baktatunk, de már látszik a Téte Rousse menedékház

Csúcsfotó

Két keréken a Nagyvilágban

A honlapot szerkeszti és a túrabeszámolókat írta: Puskás Zoltán (pusizoli).
A nagyvilagban.hu a következő, korábban az alábbi címeken elérhető weboldalat tartalmát egyesíti:

• pusizoli.extra.hu
  • pusizoli.weboldala.net
  • pusizoli.notabringa.hu
  • usa.notabringa.hu

Az oldal tartalmi elemei - a forrás-megjelölés és szerzővel való egyeztetés után - szabadon felhasználhatóak.